Re: Dublowane woluminy lub macierze dyskowe

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 22:58:29 MET

Użytkownik "Bartek Siebab" <bs@vt.pl> napisał w wiadomości
news:dkieib$enl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Michal Kawecki dnia 2005-11-05 13:33:

> i owszem tyle że nie chodzi o to ale o fakt że się da :)

> żadnej, lecz jak wyżej wspomniałem chodzi o fakt że się da
> i że to działa a imho M$ sztucznie zablokował raida w zwykłym
> windowsie tylko dlatego żeby zmuszać ludzi do kupowania droższej
> wersji jeśli komuś zależy na wyższym bezpieczeństwie a to jest

Jak komuś zależy na wyższym bezpieczeństwie, to nie używa podejrzanych
patchy, tylko korzysta z systemu zgodnie z dokumentacją i deklaracjami
producenta. Zwłaszcza że jest spora różnica między: "stracić wszystkie
partycje", a "stracić jakieśtam pliki". To jeśli chodzi o zastosowania
firmowe. A w domu? A komu w domu jest RAID1 potrzebny tak naprawdę, że
już o RAID5 nie wspomnę? ;-)). Do domu kupuje się dysk na USB i robi
regularne backupy. I jest to dużo bezpieczniejsze od jakiegokolwiek
RAID-a, bo jak nam wirus pliki skasuje/poniszczy, to zrobi to
jednocześnie na wszystkich dyskach wchodzących w skład RAID. To musi
być fajne uczucie, prawda? - mieć RAID5 za kupę kasy (3 dyski) i nie
mieć czego odzyskiwać. Ciekaw jestem, gdzie widzisz to
"bezpieczeństwo" o którym tu piszesz.

(wiem, padnie dysk to się wymienia na inny; ale zaprawdę RAID nie do
takich zastosowań służy. On jest potrzebny wtedy, gdy nie ma czasu na
przestój systemu spowodowany padem sprzętu, i jest zawsze sparowany z
przyzwoitym systemem backupu danych. A nie do gry w Quake'a w domu)

> juz w sprzeczności z zapewnieniami giganta o chęci zwiększania
> poziomu bezpieczeństwa bo skoro kod obsługujący raida
> i tak jest w systemie to dlaczego celowo go wyłączają?
> ano imho z chęci jeszcze większych zysków :)

Masz rację - w sumie to wielkie świństwo ze strony Billa, że nie
pozwala ludziom na przykład korzystać z XP Home tak jak z XP Pro. W
końcu różnica to tylko kilka bajtów, reszta w zasadzie jest w
systemie. Pewnie by nie zbiedniał od tego, krwiopijca.... ;-)

> ot tak sobie podywagowałem ;)

Ja także...

--
M.   [MS-MVP]