Re: Dwa HDD na jednym kompie

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 14:29:20 MET

On Thu, 3 Nov 2005 13:08:51 +0000 (UTC), Jacek wrote:

> No to fajnie, tylko (w związku z tym, że ja wymagam tłumaczenia
> łopatologicznego, gdy czegoś nie rozumiem), proszę mi powiedzieć:
> - jak w narzędziach administracyjnych -> zarządzanie dyskami daję utwórz nową
> partycję, daję podstawową (cały obszar 40 Gb, czy już tutaj mam to podzielić
> na 2 x 20?) to daje mi możliwość sformatowania dysku wyłącznie w systemie
> NTFS, a ja chcę FAT32,

Spod Windows bez narzędzi firm trzecich nie sformatujesz FAT32 powyżej
(OIDP) 32GB. Ale jeśli masz XP to TYLKO NTFS - nie słuchaj "ekspertów"
którzy twierdzą że FAT32 jest lepszy - TYLKO NTFS.

> - czy zrobić tak, że utworzę partycję podstawową całe 40 GB a później na niej
> utworzę dyski logiczne (i czy wtedy, przy tworzeniu partycji podstawowej
> nadawać jej literę dysku, czy dopiero dyskom logicznym)?

Na partycji podstawowej nie utworzysz w Windows dysków logicznych. Tylko na
partycji rozszerzonej jest to możliwe. Przy tworzeniu partycji podstawowej
system spyta Cię o literę dysku - wybierasz sobie dowolną z nieużywanych.

> - przepraszam za zagmatwane pytania, ale pierwszy raz robię coś takiego.

Zawsze musi być ten pierwszy raz :)

> --
> pozdrowienia, Jacek.

Popraw sobie delimiter powinien być "dwa myślniki spacja"

--
Pozdrawiam
Piotrek