Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 14:14:16 MET

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:slrndmhctn.hrf.joshua@tau.ceti.pl...

> Sorry za moje lamerskie pytania - czy konsola odzyskiwania jest
> uruchamiana z płytki instalacyjnej winXP? Po prostu nie
> pamiętam... :)

Heh, tutaj leży dość przyjazny opis ;-):
http://www.searchengines.pl/phpbb203/index.php?showtopic=14270&st=0&/

Osobiście proponuję zainstalować ją na hdd, na partycji z systemem.
Będzie zawsze pod ręką.

> Czy to znaczy że nazwy dysków są trzymane w MBR? Nie przypadkiem w
> bootrecordzie partycji? Ten będzie identyczny z oryginalnym...

Nie i nie. Literki partycji trzymane są w rejestrze systemu, w kluczu
HKLM\System\MountedDevices. Ale są one ściśle powiązane z tzw.
podpisem dysku (nt-signature), umieszczonym w MBR tuż za głównym kodem
startowym. To jest właśnie powód, dla którego fdisk go zeruje podczas
zapisywania nowego kodu (co wcale nie było działaniem zamierzonym ze
strony twórców fdiska).

Widać więc, że są dwie drogi zmiany tych literek: albo reset podpisu
dysku i wymuszenie tym samym ponownego przydziału literek do partycji
zgodnie z
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234048 , albo
ich edycja bezpośrednio w rejestrze. Niestety, do tej drugiej
czynności trzeba mieć inny sprawny system pod ręką, bo w Konsoli
Odzyskiwania nie ma edytora rejestru.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/