Re: czy mozna stwierdzic ze zmieniono has³o admina ?

Autor: WL <ni_at_ma.com>
Data: Wed 26 Oct 2005 - 20:50:54 MET DST

BigMac wrote:

> Ale jest inny aspekt - nie pójdê do Zarz±du i nie poprosze o wezwanie na
> dywanik szeregowego pracownika
> nie maj±c absolutnej pewno¶ci ¿e to on rozrabia, a nie np. mój
> nieodpowiedzialny wspó³pracownik "zapomnia³"
> ustawic hasla administatora. (choæ samo logowanie siê na to konto przez
> usera nosi ju¿ znamiona przestêpstwa)
>
> Nie wywala siê z firmy goscia dopóki nie ma 101% pewno¶ci ¿e sa ku temu
> podstawy. I wlasnie kombinujê jak
> tê podstawê zdobyæ....

Czyli krotko mowiac zalezy Ci na tym aby go wypieprzyc, a nie zeby
czegos sie dowiedziec. Jesli chcesz sie dowiedziec, to majac dostep do
komputera* sprawdz date ostatniego logowania na konto admina, wiedzac
kto w tym czasie rozporzadzal kompem uzyskasz potrzebna wiedze. I, o ile
nie masz pewnosci, ze gosc robil to z intencja dzialania na niekorzysc
firmy, to najpierw bym go pouczyl, a dopiero przy recydywie raportowal
wyzej. W kazdym razie gdybym ja prezesowi zawrocil dupe, ze mi sie
wydaje, ze ktos cos, to predzej mnie by wypieprzyl niz potencjalnego
winowajce.

WL

*Przy czym jezeli komputer nalezy do domeny to nie musi to byc dostep
fizyczny.