Re: [Siec] Udostepnianie zasobow Windows Xp dla Win 98

Autor: Japowaty <japa__at_wpBezTego.pl>
Data: Wed 26 Oct 2005 - 01:51:31 MET DST

Nie płacz Piotr Palusiński kiedy odjadę a teraz przeczytaj:

> Nie wpadło Ci do do głowy, że zakłócenia w tak prostej sprawie, jak
> zwykłe udostępnianie zasobów Windows, mogą być spowodowane
> przez klienta sieci Novell NetWare. No i w dodatku

Chyba nie bardzo:). Mam w sieci NW 5.1 stacje W98 i WinXP Pro,
udostępnianie drukarek i zasobów i to działa bez problemów. Drukarki mam
podłączane na kolejkach NW i przez udostępnianie Windows na stacjach
Win98 i WinXP. Jedyne co nie chce działać, to drukarki podłączane przez
nprinter na WinXP z uruchomioną aplikacją DOS.

> informacje te ( poniżej opisane) sa trochę "zakopane"
> w konfiguracji sieci w Windows XP.
> Otóż tenże klient, po zainstalowaniu go w Windows XP,
> powoduje dopisanie do puli protokołów obsługujących
> standardowe usługi Windowsowe, protokołu IPX/SPX !!!

Tylko jeśli się wybierze ten protokół. Standardowo instalowany jest
TCP/IP, o czym trzeba pamiętać w starszych wersjach NW. Ale IPX nie jest
powodem tych błędów, bo u mnie również jest IPX (aplikacja DOS na
btrieve wymaga IPX/SPX) oraz TCP/IP.

> co jest koszmarnym błędem i powoduje chaos w
> rozwiązywaniu Netbiosowych nazw komputerów w sieci.
> I stąd komunikat "To urządzenie nie jest dostępne w sieci".

Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia, dlaczego to nie chce działać autorowi
wątku. Nie pamiętam, aby komputery wymagały jakichś specjalnych
konfiguracji; na WinXp trzeba udostępnić zasoby użytkownikom (każdy ma
własny login - i to jest jedyna różnica jaką widać z dość pobieżnego
opisu tej felernej sieci), Win98 działa od razu po ustawieniu sieci.

Pozdrawiam

P.S. Witam wszystkich, pisząc pierwszy raz na tę grupę.

--
Żegna się z Państwem tradycyjnym "do zobaczenia i do usłyszenia" Jacek
Barski.