Re: [Siec] Udostepnianie zasobow Windows Xp dla Win 98

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 25 Oct 2005 - 20:38:11 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a) aVen9er <av18.wytnij@poczta.onet.pl> napisał(a) w
wiadomości news:djlt0f$17g$1@nemesis.news.tpi.pl..., że:
> Witam
>
> W sieci w ktorej pracuje panuje niemalze calkowita "nietolerancja".
> Komputery z Windows 98 widza (w wiekszosci) tylko zasoby sieciowe innych
> Windows 98. Nie widza natomiast tego co jest udostepniane na Windows'ach
> Xp. Piszac 'zasoby' mam na mysli udostepnione pliki oraz drukarki.
>
> Do sieci wszystkie komputery loguja sie poprzez ten sam login (bez hasla).
>
> Co nalezy zrobic i jak nalezy skonfigurowac Windows'y, zeby wszystkie
> mogly korzystac z wszystkich udostepnianych zasobow?
> Prosze o szybka pomoc!

> [...]

Nie wpadło Ci do do głowy, że zakłócenia w tak prostej sprawie, jak
zwykłe udostępnianie zasobów Windows, mogą być spowodowane
przez klienta sieci Novell NetWare. No i w dodatku
informacje te ( poniżej opisane) sa trochę "zakopane"
w konfiguracji sieci w Windows XP.
Otóż tenże klient, po zainstalowaniu go w Windows XP,
powoduje dopisanie do puli protokołów obsługujących
standardowe usługi Windowsowe, protokołu IPX/SPX !!!
co jest koszmarnym błędem i powoduje chaos w
rozwiązywaniu Netbiosowych nazw komputerów w sieci.
I stąd komunikat "To urządzenie nie jest dostępne w sieci".

Klient NetWare instalowany w starszych wersjach Windows
nie powodował tego typu zakłóceń - a współistnienie
Novella i Microsoftu trwa już dobre ~13 lat - toteż
dlatego nie pomyślałeś o takim "konflikcie".

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx