Re: Partycje Linux pod Windowsem XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 25 Oct 2005 - 22:40:17 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w
wiadomości news:djkjbm$rc7$1@polsl.gliwice.pl...

> ;)
>
> Tam to o wielu rzeczach tak mówią, przede wszystkim o Windows ;)
> Ale Windows się zmienia, w przeciwieństwie do opinii wielu
> ludzi ;)
>
> Swoją drogą nie testowałem Reisera4 jeszcze. ReiserFS starszy
> (to chyba wersja 3) działa za to idealnie. Nawet na serwerach
> go stosuję (przede wszystkim tam, gdzie są małe dyski twarde
> -- ReiserFS całkiem ładnie oszczędza miejsce technikami w
> sumie nieco podobnymi do NTFS IIRC, czyli umieszczaniem treści
> małych plików już w obszarze metadanych systemu plików).

Od dwóch miesięcy mam Reiser4 na partycjach z danymi (partycje do 200
GB) i nawet całkiem fajnie to działa. Tyle że nie ryzykowałem
sprawdzania go w warunkach bojowych; zresztą mam przyzwoity UPS na
zasilaniu ;-). BTW dla mnie największą wadą wszystkich przyzwoitych
systemów plików w Linuksie w porównaniu do NTFS, jest brak narzędzi do
odzyskiwania danych. To stwarza, że tak powiem, dodatkowy dreszczyk
emocji u administratora ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/