Re: dwa systemy jeden dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 25 Oct 2005 - 11:44:59 MET DST

Użytkownik "Zbychu" <grupy.dyskusyjne@wp.pl> napisał w wiadomości
news:djkses$brf$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Może to wynika z mojej niewiedzy, ale jeżeli jedna partycja
> podstawowa jest aktywna to ta druga powinna być chyba ukryta.
> Jeżeli tak to w systemie jej nie będzie widać (przynajmniej w
> prosty sposób). Tak mi się wydaje, ale oczywiście to Ty Michale
> możesz w tej kwestii mnie poprawiać a nie ja Ciebie.

Wskaźnik aktywności służy jedynie do tego, żeby główny kod startowy
zainstalowany w MBR dysku wiedział, z której partycji tegoż dysku
bootować system. Partycje nie zaznaczone jako aktywne będą oczywiście
dla systemu normalnie dostępne. Ukrywanie partycji osiąga się w inny
sposób, najczęściej poprzez zmianę w tabeli partycji identyfikatora
partycji, wybierając taki, którego dany system operacyjny nie będzie
potrafił rozpoznać. Co w XP też nie zawsze bywa skuteczne, bo ten
system trzyma opisy partycji w swoim rejestrze.

To o czym pisałeś miało znaczenie w czasach DOS-a, który na jednym hdd
potrafił obsłużyć tylko jedną partycję podstawową; pozostałe partycje
musiały być dyskami logicznymi.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/