Re: XP i problem z pendrive

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 21 Oct 2005 - 20:56:23 MET DST

Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
wiadomości news:djb21j$cqn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Michal Kawecki zapodał(-a):
>
> Wiesz - to ogromna durnota Windowsa XP
> W sytuacji, gdy masz dysk twardy, ze 2 napędy optyczne to robi się
> jakiś cyrk: często podłączam do komputera w firmie różne pendrive
> - ja najczęściej po prostu wchodzę do zarządzania dyskami, tam
> ręcznie przypisuję pendrive inną literę dysku; to, że Windows się
> tak zachowuje uważam za kolejny element do poprawki w XP.

Wystarczy zachować pewne określone zasady pracy z dyskami sieciowymi.
Ogólna jest taka, że jeśli musisz już przypisywać im jakieś literki (a
nie zawsze jest taka potrzeba), to zaczynaj od końca alfabetu a nie od
początku - i żadnych problemów mieć nie będziesz. Problemy zawsze
zaczynają się wówczas, gdy próbujemy zmusić system do niestandardowego
zachowania. Być może w kolejnym jego wydaniu zostanie wprowadzona
drobna w sumie poprawka w zachowaniu się mechanizmu przydzielania
literek, polegająca np. na możliwości określenia zakresu w jakim mają
one być nadawane urządzeniom przenośnym, ale chwilowo jej nie ma i
musi ją zastąpić rozsądek administratora.

BTW zawsze możesz przypisać flashdiska do folderu a nie do literki,
podobnie jak w Linuksie...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/