Re: chyba do niedawno w pieluchach chodziłes

Autor: Marcin Szczygielski <marcs_at_no-spam.trap.poczta.onet.pl>
Data: Thu 20 Oct 2005 - 13:19:09 MET DST

Piotr Manowski napisał(a):

> What Is Active Directory?
> Active Directory is an essential and inseparable part of the Windows 2000
> network architecture that improves on the domain architecture of the Windows
> NTR 4.0 operating system to provide a directory service designed for
> distributed networking environments. Active Directory lets organizations
> efficiently share and manage information about network resources and users.
> In addition, Active Directory acts as the central authority for network
> security, letting the operating system readily verify a user's identity and
> [...]
Szanowny Piotrze.

I co ja mam z tego tekstu wyżej wziąśc do siebie ???
To że opisałeś właśnie zalety AD w w2k ???
Po twoim pierwszym poście który brzmiał
"Chyba chodzi o logowanie do domeny, ale czy XP z 2000 będzie działał to
nie wiem, ja jestem ogólnie przeciwnikiemWindowsów jako serverów".
wywnioskowałem ,że twoja wiedza na temat serwerowych systemów MS jest
nieduża, gdyż w tym wypadku owszem chodziło o logowanie do domeny ale
serwery MS ( w2k i w2k3) to nie tylko "logowanie do domeny) ale też
ousługi które stają się dostępne po instalacji AD opartej na serwerach
w2k i w2k3. Chodzi między innymi GPO, Windows Server Update Services (
notabene konfigowane m.in przez GPO), kontrola dostępu do sieci,
centrala baza userów i komputerów pogrupowana w OU, i dużo, dużo więcej.

To proszę w takim razie podaj mi alternatywe (hmm może Netware , w koncu
uslugi katalogowe były tam jako pierwsze a i ZenWorksy pracowały też
niezle, nie znam się na Netware niestety) dla AD .
Tylko nie wyskocz mi tu z SAMBĄ bo owszem, dużo może, ale niestety
"troszku" jej brakuje.

Pozdrawiam

Marcin "Kocioł" Szczygielski