Re: nie wdaję się w takie dyskusje

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Thu 20 Oct 2005 - 13:16:44 MET DST

Piotr Manowski wrote:
> do niczego nie doprowadzające, nie jestem adminem lecz programistą,
To widać, ale programy też trzeba jakoś instalować. Dasz prawo roota dla
userów czy będziesz biegał po setce stacji? A może każdy będzie instalował
tylko w swoim profilu?

> linux i unix czy nawet stary maniframe IBM czy AS/400 to są platformy
> serverowe dla mnie, pewnie że niekiedy są wskazania stosowania wind
Do czego? Do zarządzania workstacjami, prawami użytkowników?

> jako systemu serverowego, np.jak trzeba skorzystać z dedykowanego
> oprogramowania napisanego tylko na windy, ale jak ktoś stosuje je
> tylko po to żeby korzystyać z domen, active coś tam, czy
> udostępniania drukarek w sieci oraz IIS, to z powodzeniem Linux jest
> lepszy, bez chorych organiczeń na licencje, bez wirusów robactwa i
A ustawiałeś ACLe w linuxie, fajne nie?

> innego badziewia szerzącego się na windach, wiele serwerów
No to sobie zarządaj setką linuxów workstacji. Miłej pracy. Zakładaj polisy,
instaluj oprogramowanie i takie tam bzdury jakie daje twoim zdaniem AD.

> internetowych jest na linuxa za darmo itd, natomiast jako workstation
> to windy biją na głowę Linuxa, jak widać nie jestem przeciwnikeim MS,
> po prostu taka jest opinia wszystkich rozsądnych ludzi związanych z
> informatyką od dłuższego czasu, każdy system nadaje się do czegość
> innego, a jak ktoś uważa inaczej tojego sprawa
Duża ilość workstacji windowsowych bez domeny AD jest tak samo o kant D
potłuc, jak duża ilość workstacji linuxowych. Tylko że zaraz, zaraz, aaa dla
windowsów jest domena, dla linuxa nie ma.

JM