Re: [1/2 OT] Sprżetowy router Linksys i konflikt IP

Autor: Barman <marcysking_at_WYTNIJTO.wp.pl>
Data: Tue 18 Oct 2005 - 14:48:05 MET DST

Użytkownik "Adam "aDi" Guźmierski" <bziuuuu@spamerkom.fuck.off.pl> napisał w
wiadomości news:dj159v$93h$2@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> http://server.neostrada.pl/misc/router2.jpg
>
> Co jakiś interwał czasowy na serwerze w2k pojawia sie konflikt ip (tutaj
> serwer stoi na 1.1). Arpem wymacałem, że to....router, który ma nadany
> 1.2. Szlag mnie trafia, bo ipki nadane sa na sztywno, a router wchodzi
> sobie w paradę z serwerem, co skutkuje chwilowym kopnięciem tego
> drugiego z lan'u. Pomóżcie dobrzy ludzie, bo krew mnie zalewa -
> próbowałem samodzielnie dojść, ale konfiguracja jest tak prosta, że
> przecież nie ma tutaj co kombinować. W domu mam bardzo podobny układ (na
> innej klasie) i nic się nie dzieje od kilku miechów

To akurat proste do wytłumaczenia ja widze 2 mozliwosci
1. neostrada ma zmienne IP i po zmianie IP na neostradzie router musi
modyfikować
 tablice routingu - w tym momencie ustawia sobie na chwile IP 192.168.1.1 -
niektore routerki tak maja
2 . masz odpalone DHCP na routerze

logicznym by było aby IP lokalne routera było 192.168.1.1
natomiast kompy aby zaczynały sie od 192.168.1.2--->>>xxx