Re: licencja na win 2000

Autor: Brand <brand-USUN-TO_at_tlen.pl>
Data: Tue 18 Oct 2005 - 14:33:47 MET DST

r. napisał(a):
> witam wszystkich... mam pytanie. czy kupujac aktualnie od kogos windowsa
> 2000 oem (tj, nosnik, naklejka, ksiazeczka) z myszka komputerowa wraz z
> faktura zakupu staje sie jego legalnym posiadaczem ?
>
> pytam, gdyz slyszalem, ze cos sie w tej materii zmienilo. a jak to jest
> w przypadku xp ?
>
> pozdrawiam
> r.

Ano zmieniło się. Systemy na licencji OEM możesz w tej chwili zakupić
tylko i wyłącznie z całym zestawem komputerowym, a nie jak do tej pory z
cześcią niezbędną do uruchomienia systemu. Jest pewna luka. W
szczególnym przypadku sprzedawca może sprzedać system do kompa który już
jest złożony, ale nie ma lub uaktualnia się system do nowszej wersji.
Kupowanie windowsa "od kogos" na giełdzie z np.: myszką, jest już
nielegalne (o czym admini giełd, z tego co widze, chyba jeszcze nie wiedzą).
Artykuł streszczajacy temat:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=49
Pozdrawiam.
Brand