Re: Licencje W2k3 na 200 klientów

Autor: Martinez <martinezo_at_poczta.fm>
Data: Sun 16 Oct 2005 - 21:21:47 MET DST

Dnia 16.10.2005 Ziemek Borowski <ziembor.news@ZiemBor.Waw.PL> napisał/a:

> Jak rozumiem kupujesz te CAL-e w ramach licencji OPEN? (nie FPP).

Nie wiem właśnie co wybrać.
Licencje CAL w ramach OPEN wychodzą ok. 300 zł za jedną w 20 paku. Ta
sama ilość w ramach FPP (premium edition) wychodzi ok. 126 zł za jedną.

> Może (nie bezpośrednio, ale za chwilę, przy rozrastaniu się sieci, itp)
> warto zainteresować się systemem licencjonoania Enterprise Agreement (to
> powyższe się już chyba łapie).

Na czym dokładnie to polega? Coś w stylu dobierania odpowiednich
warunków licencjonowania dla danej firmy?

> Aha: i do bardzo starannego rozważenia jakie te CAL-e kupisz (na
> urządzenie czy na nazwanego użytkownika).

Z tego co czytałem to CALe kupuje się albo na urządzenie korzystające z
usług serwera (nie na usera), albo na serwer. Może się mylę?

> I wreszcie ostania kwestia: dla 200 użytkowników bałbym mieć tylko jeden
> kontroler domeny.

Rozumiem Twoje obawy, ale ta kwestia musi narazie zejśc na dalszy plan.

--
Marti