Re: Problem z udostepnianiem

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Sun 16 Oct 2005 - 08:59:19 MET DST

Remek napisał(a):
> Jesli pomylilem grupy to z gory przepraszam :(
To ta grupa

> Chodzi mi o instalacje udostepniania polaczenia internetowego na komputerze
> z systemem Windows 2000 Profesional.
> Zmarnowalem 2 godziny i nic :( Ktos stwierdzil ze sie nie da, bo to stacja
> ????
Da rade, udostępnianie jest dostępne od Win98SE.
> Probuje udostepnic w tym systemie internet komputerowi w sieci (Win98)
> Ten z Win 2000 Profesional posiada polaczenie z neostrada za pomoca modemu
> usb.
I jak napisałeś gdzie indziej w wątku zainstalowałeś standardowe
oprogramowanie TPSA.
> Nie ma tu nigdzie opcji "udostepniania"
Bo "TPSA dialer" ma to wyłączone
> Juz nie mam pomyslow a moze faktycznie sie nie da ?
> Przeczesalem google i jakos zaczely mi opadac rece:(
> Jesli ktos ma jakies wskazowki to bede niezmiernie wdzieczny.
Nie używamy standardowej aplikacji TPSA.

Trzeba zainstalować PPPoE (PPP over Ethernet). W systemie jest od XP,
więc proponuję z tego miejsca: http://www.raspppoe.com/
Te sterowniki działały bardzo dobrze, nawet jak jeszcze miały status
beta. Następnie tworzysz nowe połączenie modemowe, w którym jako modem
wybierasz modem neostrady. Wtedy masz dostęp do właściwości połączenia
i możesz je udostępnić. Poszukaj w sieci jak ustawić, żeby połączenie
telefoniczne nie rozłączało się przy wylogowywaniu użytkownika na W2K.

Natomiast coraz bardziej skłaniam się do polecania w takim przypadku
routera Linksysa ADSL2MUE - modem ADSL + router + prosty firewall
(ok. 240 zł brutto), lub jego większego brata WAG354G - j.w. + sieć
bezprzewodowa (ok. 430 zł brutto). Przy zakupie trzeba sprawdzić, czy
jest to urządzenie: "annex A" - TPSA, czy "annex B" - netia, dialog.
> Komputery w sieci sie widza jednakze ,mimo braku hasla z innego komputera
> nie mozna wejsc na udostepniany folder gdyz jest kominikat o podanie HASLA
> :(
W W2k aby się dostać do zasobu trzeba podać użytkownika i jego hasło.
Natomiast W98 przedstawia się loginem i hasłem bieżącego użytkownika.
Jak konto i hasło się nie zgadza, to zaczyna logować się kontem systemu,
i pyta o hasło. Stąd prosty wniosek, że konta i hasła na W98 i W2K musza
się zgadzać. Nie ma automatycznej aktualizacji haseł. Przynajmniej ja
nie znalazłem.
> Padam ;)
Uszy do góry

> Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc