Re: Zwiechy WinXp na Starcrafcie i Enemy Territory

Autor: pioruns <piorunsSPAM_at_WYTNIJo2.pl>
Data: Sat 08 Oct 2005 - 11:43:11 MET DST

Popołudniem 2005-10-05 (środa) vic napisał:

> Mam zestawik komputerowy: Athlon XP 2600+, płyta gł. ECS N2U400-A, 256 MB
> DDR Elixir, grafika Radeon 9100 128 MB.
> Na tym sprzęcie przedwczoraj postawione Windows XP, najnowsze poprawki i
> sterowniki (do grafiki i dźwięku WDM, do mainboardu od producenta) Na
> starszych sterownikach opisana niżej sytuacja też występuje.

> Przy dwóch grach (z zainstalowanych 4) występuje sytuacja, że po włączeniu
> mija minuta, może kilka, i grafika z dźwiękiem zatrzymują się (przy dźwięku
> jest takie lekkie zgrzytnięcie i nastaje cisza). Taka sytuacja jest w
> [...]

Spróbuj na początek wyłączyć przyśpieszanie sprzętowe dźwięku (w
panelu Dxdiag), zmieniać suwakiem kolejno na mniejsze poziomy i
patrzeć co się dzieje w SC. Starcraft to zupełnie stara gra, na XPku
często nie działa, osobiście długo musiałem walczyć z ustawieniami
zgodności bo zamiast palety 256 kolorów (na Radeonie 9600) miałem
tęczę. Sprawdź te ustawienia zgodności (prawoklik na exeku SC i tam te
_właściwościach_), przetestuj różne ustawienia. Zainstaluj sterowniki
Omegi dla karty graficznej, na stronce bodajże www.omegadrivers.net. I
nie bój się, na pewno nie jest to problem sprzętowy, skoro system i
tamte 2 gry działają bez zawieszania komputera przez długi czas. To
raczej wina starych gier (XP nie zawsze jest kompatybilny "w dół"); i
złych sterowników.

Osobiście nie polecałbym używać Windowsa XP z SP2 gdy masz na
pokładzie 256 MB pamięci. IMHO Windows 2k na tym samym sprzęcie działa
o niebo lepiej (jeśli chodzi o gry).

--
pozdrawiam, pioruns
gg: 0x875C43 jid: pioruns(at)chrome.pl