Re: pagefile.sys na montowalnym dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 08 Oct 2005 - 11:58:03 MET DST

Użytkownik "s8y" <bszwj@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:di7s76$a$1@inews.gazeta.pl...

> W sytuacji gdy robisz recovery po padzie systemu no to nie wiem czy
> "wylacznie ciagly obszar" na plik wymiany jest zawsze osiagalny.

Tzn. chodziło mi o to, że system przy zakładaniu swapa szuka na dysku
ciągłego obszaru i jedynie taki obszar jest pokazywany jako możliwy do
użycia. Czyli że możesz mieć i 100 GB wolnego miejsca na partycji, ale
jeśli z tego tylko 1 MB będzie ciągły, to większego swapa nie
założysz. AFAIR oczywiście.

> czy aby napewno tylko przy zmianie rozmiaru pliku?

Nie tylko, także wówczas gdy plik jest usuwany i na nowo się pojawia
;-). W przypadku swapa o stałym rozmiarze system działa na z góry
zdefiniowanej liście sektorów, które się na niego składają, do nich
pisze i z nich czyta, jeśli rozmiar swapa się nie zmieni to te
operacje nie mogą wpłynąć na zmianę listy tych sektorów.

> No chocby w taki ze nie tylko RAID5 stosuje zapis nadmiarowy. Przy
> wykrywaniu
> "przyszlych awarii dysku" sys. przygotowuje sie do "planu b"

Ale to nie ma nic wspólnego z fragmentacją - to są sprzętowe operacje
kontrolera RAID wykonywane na poziomie fizycznych sektorów (a raczej
ich klastrów). Fragmentacja objawia się na wyższym poziomie - na
poziomie systemu plików.

A'propos RAID 5 - akurat swapfile nie potrzebuje żadnych funkcji
związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa jego zawartości, tak więc
umieszczanie go na RAID5 czy też RAID1 jest dużym błędem. Nie
przyniesie to żadnych wymiernych korzyści, spowoduje za to jedynie
znaczne spowolnienie dostępu do pamięci wirtualnej.

> W sumie to nie liczylem ze watek tak spuchnie ;-) i dalej sie nie
> dowiem jak przeniesc ten plik stronnicowania na zamontowana jako
> katalog partycje.

Możesz ręcznie zmienić ścieżkę w HKLM\SYSTEM\CCSet\Control\Session
Manager\Memory Management wpis PagingFiles, ale nie mam zielonego
pojęcia, czy można tam wpisywać ścieżki do folderów.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/