Re: Niemożność usunięcia folderów.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 07 Oct 2005 - 12:37:12 MET DST

Użytkownik "Jacent" <jacent@wytnij.interia.pl> napisał w wiadomości
news:di5gcv$v2s$1@news.dialog.net.pl...
> Pewnego pięknego dnia Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> pisze co
> następuje:
>
> Zastosowałem się jak zwykle do wskazówek Michała(chyba ludzie Ci
> pomnik wystawią [;-) za te wszystkie porady).

Zbieram piffka. Wirtualne oczywiście ;-).

> W dwóch przypadkach (dla folderu i pojedynczego pliku), program
> znalazł, że blokuje je explorer. Zrobiłem kill process,
> potwierdziłem i nadal nie ma do nich dostępu! Próbowałem z
> drugiego Xp i to samo. Miałem gdzieś PeBuildera, ale czy ja go
> znajdę? BTW a może ktoś ten ostatni program skonfigurował po
> swojemu, dodał przydatne narzędzi itp? A na dodatek podzieliłby
> się nim :) Zresztą nie musi to być PeBuilder, a jakiś inny
> służący do tych samych celów.

Hm. Explorer ma wbudowany podgląd niektórych typów plików, np. avi, i
na czas podglądu blokuje możliwość jego usunięcia. Czasem taki plik
jest na tyle duży, że ta blokada trwa bardzo długo, a czasem się w
ogóle nie kończy bo np. plik jest uszkodzony. Z reguły pomaga
skillowanie explorera i usunięcie pliku z wiersza poleceń, a ten
podgląd można wyłączyć w rejestrze. Inny sposób to użycie Total
Commandera, warto wyłączyć w nim korzystanie z długich nazw plików,
wtedy potrafi on usuwać także pliki z nieprawidłowymi znaczkami w
nazwie. Można użyć polecenia del \\.\katalog\plik lub del
\\?\katalog\plik (http://support.microsoft.com/?kbid=320081 ). Można
kasować poprzez sieć. Możesz też użyć
http://www.jrtwine.com/Products/DelFXPFiles/index.htm albo np.
http://www.purgeie.com/delinv.htm .