Re: Kontrola płyt CD-RW

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 06 Oct 2005 - 21:52:21 MET DST

W wiadomości: di3h8t$7d3$1@news.dialog.net.pl,
PAndy <pandrw@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]
> Zwyczajne dane, po co ci wzorek, daj najpierw pelne formatowanie a
> potem nagraj cos i zweryfikuj... po co kombinowac z jakimis testami,
> jesli twoja nagrywarka ma chipset mediateka to mzoesz odpalic kprobe
> i sprawdzic ilosc bledow na cdrw.

Witam!

Miałem sytuacje, które nie są jasne. Czyli nie wiedziałem po prostu czy
wyrzucić płytę CD-RW. Trudno było ocenić dlaczego Nero zgłaszało błąd po
weryfikacji. Niby pliki można było później kopiować na dysk (o ile
pamiętam). Z drugiej strony przy kopiowaniu zweryfikowanych płytach w logu
systemowym można znaleźć czasem informacje po ponowieniach prób odczytu.

Dlatego szukam jakieś metody oceny sytuacji, jaką wypracowałem w przypadku
dyskietek. Podejrzewam, że problem może zależeć albo od obszaru, na którym
następuje nagrywanie albo od samego procesu nagrywania. Dlatego nagranie
plików zbyt małej wielości chyba nie jest wystarczającą wskazówką.

P.S. Dzięki za nazwę programu, używam LiteOn więc mogę go wypróbować.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski