Re: Kontrola p³yt CD-RW

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 06 Oct 2005 - 15:05:51 MET DST

W wiadomo¶ci: jwai098wqaif.1547br9zn61az.dlg@40tude.net,
Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl> napisa³(a):
[...]
[...]
> Odpowiem tak :
> Je¶li na no¶niku typu RW pojawi siê jakikolwiek b³±d przy zapisie ten
> no¶nik od razu jest przeze mnie umieszczany w niszczarce. P³yty s± tak
> tanie, ¿e nie op³aca siê kombinowanie z "odzyskiem". Wiêcej jest z
> tego potem problemów ni¿ po¿ytku.
> A co do p³yt DVD-RAM. Nagrywarka LG 4163B (obs³uguj±ca i zapis i
> odczyt DVD-RAM) kosztuje w tej chwili oko³o 200 z³, jest te¿ kilka
> napêdów DVD-ROM czytaj±cych tego typu no¶niki (sam posiadam i
> wspomnian± nagrywarkê i DVD-ROM Toshiby, czytaj±ce DVD-RAM).
[....]

Witam!

Czy co¶ jest tanie to wynika raczej z subiektywnej oceny nabywcy. Ale
faktycznie, pamiêtam czasy kiedy radzono aby mieæ osobny czytnik i
nagrywarkê p³yt CD. Aby nie zu¿ywaæ nagrywarki do odczytu p³yt. A teraz. Mam
nagrywarkê CD-R/RW, która za nic nie chce siê zepsuæ ;-) Tak to bym mia³
prost± wymówkê aby wymieniæ na now± nagrywarkê DVD. W moim przypadku
technologia szybciej siê zmienia ni¿ urz±dzenia zu¿ywaj±. Chod¼ s³ysza³em o
przypadkach urz±dzeñ, które psu³y siê zaraz po zakoñczeniu okresu gwarancji.

Przegl±da³em ofertê nagrywarek DVD i zwróci³a moj± uwagê oferta firmy LG. Z
komentarzy na stronie WWW wynika³o, ¿e ich wcze¶niejsza oferta w tym dziale
nie by³y specjalnie chwalona przez u¿ytkowników. Ale oferta linii produktów
SuperMulti wygl±da bardzo ciekawie. Ze wzglêdu na obs³ugê wielu formatów, w
tym DVD-RAM.

Nowo¶æ proponowana przez innych producentów to z kolei LightScribe.

Czy to tylko moje wra¿enie, czy tak rzeczywi¶cie jest, ¿e rynek no¶ników nie
nad±¿a za rozwojem rynku nagrywarek? Jako¶ nie widuje w sklepach bogactwa
oferty ró¿nych no¶ników DVD.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski