Re: Kontrola p³yt CD-RW

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 02 Oct 2005 - 06:38:40 MET DST

On Sun, 2 Oct 2005 02:42:41 +0200, j_marek wrote:

> Witam!
>
> Czy mo¿na jako¶ na Windows XP Prof. sprawdziæ czy p³yta CD-RW nadaje siê do
> dalszego u¿ycia. Czy to stosuj±c Nero 5, czy systemow± us³ugê nagrywania lub
> jeszcze co¶ innego. Chodzi o to, ¿e mam podejrzane p³yty CD-RW, w przypadku,
> których mia³em czasem problem z nagraniem. Chcia³bym po prostu mieæ
> mo¿liwo¶æ przetestowania kilku swoich p³yt i pozbycia wadliwych. Nie traciæ
> czasu przy nagrywania.
>
> W przypadku dyskietek (wys³u¿onego no¶nika) wypracowa³em metodê z
> formatowaniem z wiersza poleceñ. Je¶li dyskietka pod dwóch lub trzech
> [...]

Odpowiem tak :
Je¶li na no¶niku typu RW pojawi siê jakikolwiek b³±d przy zapisie ten
no¶nik od razu jest przeze mnie umieszczany w niszczarce. P³yty s± tak
tanie, ¿e nie op³aca siê kombinowanie z "odzyskiem". Wiêcej jest z tego
potem problemów ni¿ po¿ytku.
A co do p³yt DVD-RAM. Nagrywarka LG 4163B (obs³uguj±ca i zapis i odczyt
DVD-RAM) kosztuje w tej chwili oko³o 200 z³, jest te¿ kilka napêdów DVD-ROM
czytaj±cych tego typu no¶niki (sam posiadam i wspomnian± nagrywarkê i
DVD-ROM Toshiby, czytaj±ce DVD-RAM).
Owszem, ceny napêdów SCSI DVD-RAM powalaj±, ale có¿, za technologiê, która
jest sprawdzona i dzia³a doskonale trzeba czasami zap³aciæ. My¶lê, ¿e w
Twoim przypadku zakup takiej nagrywaki i jednej p³yty DVD-RAM (oko³o 20 z³)
o trwa³o¶ci 70000 cykli zapisu bêdzie najlepszym rozwi±zaniem.

--
Pozdrawiam
Piotrek