Windows 2000 Server + problem z routingiem

Autor: piter <piter_mg_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 02 Oct 2005 - 20:49:18 MET DST

Witam.

Mam problem z ustawieniem routingu. Przypuszczam, że jest to dosyć
proste, ale... nie bardzo umiem to ustawić tak, jakbym chciał.

Jest serwer z Windows 2000 Server, który ma dwie karty sieciowe:

Internet - z publicznym adresem IP z dostępem do Netu
LAN - z adresem 192.168.10.1

Dla sieci 192.168.10.0/24 działa serwer DHCP. Dodatkowo zestawiłem
routing, tak aby stacje w sieci lokalnej miały dostęp do Internetu.

Potrzebne jest mi jeszcze dodatkowo połączenie VPN i tu zaczynają się
schody... chodzi o to, aby połączenie VPN było zestawiane na poziomie
serwera, a końcówki w podsieci 192.168.10.0/24 miały dostęp do sieci
zdalnej.

Najprościej byłoby zrobić to poprzez zwykłe udostępnienie połączenia
VPN dla interfejsu LAN - wtedy oczywiście to działa, z tymże wtedy
system automatycznie ustawi dla interfejsu LAN adres 192.168.0.1.
I wszystko chodzi(łoby), ale sęk w tym, że sieć do której się będę łączył
ma właśnie adresację 192.168.0.0/24 i to rodzi problemy :/

Dlatego też chciałem ustawić to poprzez opcje routingu... ale nie bardzo
chce mi to działać. Przyznam, że nie mam zbyt wielkiego pojęcia o
ustawianiu routingu w W2k - nie jest to zupełnie "moja działka" na co
dzień. Powyższe doświadczenie robię w ramach samokształcenia :)

Próbowałem różnych ustawień, jedną z ostatnich była zmiana ustawienia
istniejącego routera, aby umożliwiał demand-dialing, stworzyłem interfejs
demand-dial dla połączenia VPN, dodałem w IGMP ten interfejs jako
proxy i... to też nie przyniosło rezultatów (poza tym, że z mmc RRAS
jestem w stanie połączyć się do połączenia demand-dial, ale nie widzę
żadnych mapowań między interfejsami).

Czy ktoś byłby mi w stanie wytłumaczyć w miarę prosto gdzie robię
błąd? Po ostatnich trzech godzinach spędzonych na kombinowaniu już nie
wiem gdzie szukać. Jeśli udzieliłem zbyt mało informacji proszę dać znać,
dopowiem co trzeba.

pozdrawiam,
Piotrek