Re: WinXP po reinstalacji (czysty) sie wiesza - gdzie szukac winy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 02 Oct 2005 - 16:47:29 MET DST

Użytkownik "RafalZ" <ra_v@interia.bezspamu.pl> napisał w wiadomości
news:dhof2o$o85$1@opal.futuro.pl...

> Wiec tak. Nie ma mowy o BSOD bo (reset mam wylaczony) nie ma tego
> ekranu -> po prostu system "zamiera" zero reakcji, ani
> klawiatura, ani mysz. Wczoraj tak stal przez 3h (zostawilem go
> przed wyjsciem na miasto).
>
> W dzienniku zdarzen nie ma wpisow o bledzie, sa tylko wpisy
> informacyjne o uruchomieniu konkretnej uslugi badz tez nie.
>
> Ze sprzetu nie zmienilem nic. Po prostu mam 2x hdd. Maly i stary i
> duzy i nowszy. Na duzym byl linux, ale poszedl format i chcialem
> tam postawic windowsa, bo strasznie spowalniala go praca na dysku
> [...]

To mi wygląda na jakieś problemy z obsługą DMA płyty głównej, objawy
są podobne. Proponuję wypiąć wszystkie nietypowe karty i wtedy
sprawdzić. Rzuć okiem jeszcze czy nie ma wypuczonych kondensatorków na
płycie. Zastanów się, czy obciążenie zasilacza nie jest większe niż
poprzednio, ew. go wymień (bo on też ma kondensatory, które się
starzeją). Czy wszystko jest poprawnie chłodzone (to najczęstszy
problem). Czy procesor się kiedyś nie przegrzał. Najlepiej zapuść
Prime95 i przetestuj cały sprzęt. Długo.

Co do dysku, pamięci, płyty głównej - nie próbuj ich diagnozować przy
użyciu Linuksa. To nie jest żaden test. Tam, gdzie poprawnie działa
Linuks bądź Windows 9x, XP będzie się wykładał i jest to zupełnie
poprawne, bo ten system inaczej obsługuje zasoby komputera i jest dużo
bardziej wrażliwy na wszelkie problemy sprzętowe. Dlatego jeśli nie
chcesz kręcić się w kółko, aby na koniec stwierdzić "wszystkiemu jest
winien Bill G." - zacznij po ludzku testować poszczególne podzespoły
przewidzianymi do tego narzędziami, albo je po prostu od razu podmień
na sprawne. Tak jak się to robi w serwisie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/