Kolejnosc odpalania programow startup - jak zmienic? (Zone Alarm, Kaspersky)

Autor: latet <latet_at_latett.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 09:56:40 MET DST

Witam,

Mam taki kłopot:
po zmianie wersji ZoneAlram z 5.x.x na 6.x.x pojawil sie
problem we współpracy tego firewall-a z programem
Kaspersky AntyVirus, a konkretniej z jego modułem do
sprawdzania poczty w locie.

Chodzi o to, że ZA nie rozpoznaje prawidlowo programu,
ktory został uruchomiony PRZED nim - i nie wie, ze to jest
Kaspersky, ktory ma w regułach ZA odpowiednie pozwolenia.
Tak więc blokuje go i nie mogę odbierać poczty.

Tak wyglada log z ZA:

Description Packet sent from [moj IP] (TCP Port 1051) to 62.89.126.141
(POP3) was blocked
Rating Medium
Type Firewall
Protocol TCP (flags:S)
Program <---------------- no wlasnie -
tu jest PUSTO!
Source IP [moje IP]:1051
Destination IP 62.89.126.141:110
Direction Outgoing
Action Taken Blocked
Source DNS X
Destination DNS mail.mp.pl

Doraźne rozwiążanie jest b. proste - wystarczy na chwilę
wyłączyć Kasperskiego i od razu włączyć go ponownie.
Wtedy ZA już wie co to za program, rozpoznaje go i pozwala
mu wykonać swoja robotę (w tym przypadku - przechwycić
odwołania do POP3).

Help poz ZA jest skromy, ale trafnie (jak sądzę) wskazuje
przyczynę - ZA blokuje program uruchomiony przed nim.

Tylko jak sprawic, aby ZA był uruchamiany podczas startu
systemu wczesniej niż Kasperski?

Próbowałem ręcznie edytować odpowiedni fragment rejestru,
przesuwając ZA na górę, o tak:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Zone Labs Client"="C:\\Program Files\\Zone Labs\\ZoneAlarm\\zlclient.exe"
"PHIME2002ASync"="C:\\WINDOWS\\System32\\IME\\TINTLGNT\\TINTSETP.EXE /SYNC"
(...) - nizej cala reszta, w tym Kaspersky,

ale to nic nie pomoglo. Po resecie zajrzalem w to miejsce
rejestru i znów ZA wylądował niżej (nie chodzi mi o podgląd
alfabetyczny).

Wywaliłem więc uruchamianie Kasperskiego z rejestru i przesniosłem
do zwykłego folderu Autostart. Teraz już chyba jest uruchamiany
po ZA, tak jak chcialem, ale niestety chyba za krótko po nim,
bo problem pozostał.
Moze trzeba gdzieś jakieś opoznienie wprowadzić?

Próbowałem też innej metody - w konfiguracji ZoneAlarm
wprowadziłem nazwy wszystkich serwerów POP3 do jakich
się odwołuję (a kont mam sporo) do strefy Trusted Zone.
Owszem, wtedy wszystko działa od razu, ale nie wydaje mi
sie to bezpiecznym wyjsciem i wycofałem się z tego.

Dzieki,

latet