Re: Modem Jak to możliwe?

Autor: Zbyszek <zbyszko1982_at_o2.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 03:09:33 MET DST

Witam Pana!
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

> A jakie dane ściągałeś? :)

W jednym wypadku było to wykonywanie mirroru witryny o wadze 27 MB z
rozkładami jazdy MZK, a więc HTML i bardzo mało grafiki, css - w
międzyczasie korzystałem z innych stron i też szybko się ładowały.
W kolejnym to były pliki Excela i pdf z www.urtip.gov.pl - wtedy szybka
transmisja ograniczała się tylko do tego serwera.
Żeby było śmiesznie dziś mi się to zdarzyło po raz czwarty, plik pdf z
http://sprzedaz.mbank.com.pl/teksty/images/taryfa_oplat_i_prowizji.pdf
wielkości 923 kB pobrał się w niecałą minutę (!) na modemie przy
wynegocjowanej prędkości 42 kb/s. Ale ta większa szybkość transmisji
odniosła się tylko do tego pliku. Inne dane ściągały się "normalnie".

> Poza tym przeglądarki często buforują dane już
> w momencie pokazywania okna wyboru nazwy pliku do zapisania
> i w momencie kliknięcia "Zapisz" mają ściągnięte trochę
> danych, co podnosi średnią transferu wyświetlaną potem w
> oknie.

Nie opieram się na danych wyświetlanych w przeglądarce (sam
używam Opery), bo wiem że ten wynik ma mało wspólnego z rzeczywistością
(wyświetlały mi się cuda w postaci nawet kilkaset megabitów na sekundę :D).
Te dane, o których pisałem poprzednio mam na podstawie programu
Netmeter. Dzisiejsza wartość szczytowa wyniosła 22,2 kB/s (nie kb/s) -
posiadam zrzut wspomnianego okienka z Netmetera.
Zdaje sobie sprawę, że prędkość szczytowa nie jest najlepszym parametrem
oceny szybkości, ale tak wysoka prędkość o czymś świadczy.
Dla porównania w warunkach normalnych przy pełnym obciążeniu łącza - mam
średnią prędkość 4,5 kB/s, a maksymalną 7,0 kB/s.

Wprawdzie nie mam wykształcenia informatycznego, a tylko interesuję się
informatyką, ale naprawdę trudno mi powiedzieć jak to jest możliwe,
dlatego proszę o wyjaśnienie do ekspertów, takich jak Pan i innych
użytkowników Grupy.

Pozdrawiam,
Zbyszek