Re: jak uniemożliwić wyłącznie programu?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 23:11:55 MET DST

Kein wrote:
> Myślę, że się nie rozumiemy.
> Chciałem jedynie zaznaczyć, że program uruchomiony przez administratora czy
> innego użytkownika nie powinien być zabity przez użytkownika, który nie ma
> odpowiednich uprawnień. O to winien zadbać OS, a nie progrmista tej czy
> innej aplikacji. Na tym chyba, między innymi, polega wieloużytkownikowość
> OS.

Nie, nie rozumiemy się. Każdy obiekt, w tym proces, posiada własną listę
ACL. Na tej podstawie system dba o to, co ktoś może z tym obiektem
zrobić. W szczególności - czy go zabić. I to do programisty należy
zadbanie o to, by prawa na tworzonych przez niego obiektach nie były
typu Everyone:Full Control.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl