Re: grub windows

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 08 Sep 2005 - 18:27:48 MET DST

Użytkownik "OneioO" <oneiroo@o2.pl> napisał w wiadomości
news:asn0i11mqrisac1klpdcas1vtt6lgmljh0@4ax.com...

> Oryginał jest w pierwszym sektorze partycji, a kopia w ostatnim.
> Adres wyliczysz dodając do adresu pierwszego sektora partycji
> (przedostatnia kolumna) jej wielkość w sektorach (ostatnia
> kolumna) minus 1. Zresztą podejrzyj zawartość sektora przed
> zapisaniem go na dysku - powinny być charakterystyczne napisy
> "Brak pliku NTLDR" itd.

> 003/jul/msg00012.html>

> --------

> Że też nie wiedziałem tego kiedyś. A MBR też może jest zapisany na
> końcu dysku?

"Też" to chyba przejęzyczenie. MBR czyli "master boot record" zajmuje
zawsze pierwszy sektor dysku, nie partycji. Nie ma on kopii.

> Kiedyś sobie zamazałem zerami i długo się męczyłem na
> odzyskaniem - udłao się, ale ręcznie wpisując wartości tablicy
> partycji.

Do odtworzenia tabeli partycji służą zautomatyzowane narzędzia
skanujące dysk w poszukiwaniu bootsektorów partycji i wykorzystujące
znalezione w nich informacje. Takim programem jest np. TestDisk, ale
umie to także wspomniany wcześniej MBRWork (choć służy on do czego
innego).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/