Re: Zmiana dysku/partycji z zostawieniem systemu

Autor: Marcin \(news\) <delphins_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Aug 2005 - 12:13:35 MET DST

Michal Kawecki wrote:
> Użytkownik "Marcin (news)" <delphins@poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:devkk4$otf$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jeśli wszystkie wspomniane dyski są widoczne z poziomu BIOS, to
> wystarczy po prostu przekopiować partycję z całym systemem. Przedtem
> warto ewentualnie doinstalować sterowniki do kontrolera RAID (o ile są
> w ogóle potrzebne do uruchomienia systemu z nowego dysku). Po
> skopiowaniu partycji odłącz stary napęd, uruchom Konsolę odzyskiwania,
> wykonaj polecenia fixmbr, fixboot, bootcfg /rebuild. Konieczne jest
> też ustawienie partycji systemowej jako aktywnej. Całość możesz
> [...]

trochę się nie zrozumieliśmy ja mam teraz dwa dyski (z czego na jednym mam
partycję systemową ok. 20GB), a chcę je teraz połączyć w RAID i założyć od
nowa partycje, powiedzmy 25GB+20GB+reszta.. czyli nie mogę skopiować dysku
tylko muszę przerzucić dane na DVD, a później odtworzyć system w nowych
warunkach. I chodzi o to, że nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku, że
np. rozmiar partycji z obrazu nie odpowiada tej nowej, albo jaka inna
niespodziewanka.
No.. chyba, że jest możliwość utworzenia RAID bez kasowania danych
zapisanych bez istnienia RAID??

Marcin