Re: Jak pozbyć się opcji wyboru systemu...

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 29 Aug 2005 - 18:01:41 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a) Dosh Barry Urgman <nonaktiv.WYTNIJ@gazeta.pl>
napisał(a) w wiadomości news:dev9pf$n5e$1@inews.gazeta.pl..., że:

> Tak właśnie zrobiłem i z uruchamianiem jest tak jak chciałem. Natomiast
> mam jeszcze jeden nierozwiązany problem. Odwrotny do bootowania, czyli
> zamykanie systemu. Chodzi o XP. Trwa dobre 30 sekund. Ten problem miałem
> jeszcze przed zmianą czasu bootowania, także nie jest to powiązane.
> Robiłem wcześniej zmiany systemowe: w ustawieniach Wydajności mam
> włączone Niestandardowe, ponieważ komputer służy mi przede wszystkim do
> robienia muzyki, więc masę obciążeń graficznych mam wyłączonych,
> wyłączyłem też kilka usług jak zdalne sterowanie na przykład, wyłączona
> [...]

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia--> wlacz
NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane zarządzanie
energią

lub
1. Rezygnacja z czyszczenia pliku wymiany przy zamykaniu
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
wartosc "ClearPageFileAtShutdown" = 1 zmien na 0
2. Ponadto, można zmniejszyć opżnienie zamkniecia systemu w celu
umożliwienia zakończenia procesów.
Gdy rozpoczyna sie zamykanie WinXP, kazdy uruchomiony proces, usluga lub
aplikacja otrzymuje 20 sekund na zakonczenie swej pracy. Gdy po uplywie
tego czasu istnieje jeszcze jakis niezamkniety proces, usluga, aplikacja,
WinXP wyswietla okno dialogowe, dajace uzytkownikowi wybor postepowania -
oczekiwanie kolejnych 20 sekund, natychmiastowe zakonczenie przedmiotowego
procesu albo rezygnacje z zamykania systemu.
Mozna to zmienic w rejestrze:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
dodać wartośc ciagu "WaitToKillAppTimeout" i przypisac jej nowa wartosc
limitu wyrazona w milisekundach.
default = 20000 --> 20 sekund
dla 10 sek. -->10000
oraz dodaj nową warośc ciagu "AutoEndTasks" = 1 (wlacz.), 0 (wyl.)

itd..........., poszukaj w archiwum, pisalem kilkakrotnie.
np tu:
http://groups.google.pl/groups?q=dlugie+zamykanie+sie+systemu+piotr
plus Windows XP - optymalizacja wydajności
http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=615&mid=1314&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=2069

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx