Re: [XP] ni z tąd ni z owąd 100% procesora

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 21:22:21 MET DST

Użytkownik "Eca" <wall_st@op.pl> napisał w wiadomości
news:254b.000009c3.4311a855@newsgate.onet.pl...

> Powziołem wiec postanowienie za jakis czas na nowo postawic system
> (chce w miare mozliwosci pozabezpieczac sie jak najlepiej
> wiec jakie sciagnac laty zabezpieczenia... wszystko do IE, sp2 tak?
> czyli to co niezbedne, albo najlepiej gdzie to wszystko
> jest jest opisane z pewnego, sprawdzonego i obiektywnego zrodla )
> A tak poza tym to słowo sysyem kojarzy sie z czyms pewnym i solidnym
> a nie z dziurawym sitkiem.

Każdy system trzeba na bieżąco łatać i uaktualniać, nie tylko Windows.
W przypadku XP producent jakiś czas temu wypuścił pakiet poprawek pod
nazwą SP2, który jest właściwie niemal w komplecie na nowo napisanym
systemem. Ponieważ różnice w działaniu pomiędzy gołym XP a XP z SP2 są
znaczne, od niedawna większość łat i poprawek dotyczy tylko tego
ostatniego systemu. Dlatego proponuję zacząć właśnie od zainstalowania
SP2. Wraz z nim otrzymasz nowe narzędzia takie jak: usługa
automatycznych aktualizacji systemu (włącz), przyzwoity firewall
systemowy (bezwględnie włącz), nowe funkcje bezpieczeństwa w IE
(przeczytaj opis i stosuj). Jeśli jednak nie chcesz SP2, to proponuję
zainstalować antywirusa, program antytrojanowy, włączyć Zaporę (nawet
tę starszą), oraz koniecznie zastąpić przeglądarkę internetową jakimś
innym programem typu Opera (bardzo polecam) ewentualnie FireFox. Bo
używanie dziurawej przeglądarki to zwykłe proszenie się o kłopoty.

> a tak na przyszlosc
> skad wiecie co mozna usunac co nie gdzie sie tego nauczyc
> mam dziwne przeczucie ze przyda mi sie to jeszcze kiedys :)

Cóż. Pomaga doświadczenie, Google, strona HijackThis
http://www.hijackthis.de/ z analizatorem wykrytych procesów on-line,
strona http://www.windowsstartup.com/wso/search.php (na przykład), a
także dobra pamięć procesów obecnych zwykle w systemie. Bo każdy robak
tworzy nowy, a nowy zwykle znaczy: podejrzany.

> dzieki jeszcze raz
> milej niedzieli
> pozdrawiam

Wzajemnie ;-).