Re: Kasowanie duplikatów

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 17:29:33 MET DST

On Wed, 24 Aug 2005 15:20:52 GMT, koncept wrote:

> Witam,
>
> bardzo proszę kogoś o pomoc jak (i czym) wykonać następującą czynność:
>
> - dostaję regularnie dwie listy rekordów. Druga lista zawiera część
> rekordów z listy pierwszej. Jednak część rekordów jest unikalna dla
> każdej z tych list. Łączę obie listy (czy to kopiując na jedną wspólną
> listę w pliku txt, czy też w Excelu jako xls) i sortuję alfabetycznie.
> Mam za zadanie "wyłowić" jedynie niepowtarzalne rekordy.
>
> Dziękuję i pozdrawiam
>
> koncept

jeśli masz wylistować tylko te które się nie powtarzają to polecam użyć
polecenia uniq.exe (jest to port uniksowego polecenia uniq). uniq -u
wyświetla tylko linie które nie mają duplikatów.
Aha, uniq działa na plikach tekstowych (czyli np txt)
Znajdziesz go w pakiecie UnxUtils (od razu polecam też ściągnąć UnxUpdate)
http://unxutils.sourceforge.net

--
Pozdrawiam
Piotrek