Re: cmd.exe raz jeszcze...

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Tue 23 Aug 2005 - 22:28:01 MET DST

*** Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles@poczta.onet.pl>:

> No jakoś nie łyka. A o co właściwie chodzi? Czego nie potrafisz
> zrobić?

Nie no chciałem przekonwertować partycję C: (pierwszą na pierwszym
dysku) na NTFS - zdziwiło mnie, ze polecenie convert nie działa tak jak
moim zdaniem powinno, pyta się użytkownika o potwierdzenie, to jakby nie
do pomyślenia w skrypcie.

Moim zdaniem to polecenie powinno się zachować tak:

  % convert C: /fs:ntfs
  Ten system plików nie może być przekonwertowany w locie, aby wymusić
  przekonwertowanie przy starcie systemu dopisz opcję /f do polecenia.
  % convert C: /fs:ntfs /f
  System plików zostanie przekonwertowany przy następnym uruchomieniu.

Tak jest OK bo da się skorzystać z polecenia w skrypcie, bez tego jest
bezużyteczne w skrypcie jak sobie wyobrażasz coś takiego:

  % convert C: /fs:ntfs
  System plików zostanie przekonwertowany przy uruchomieniu
  systemu? Potwierdzasz [T/N] _

Po prostu mnie to zdziwiło - IMHO ta filozofia jest bez sensu. Skoro już
zmuszono mnie do cmd.exe (bo wyklikać takiej konwersji się nie da) to
niech te polecenia będą spójne.

Czego nie potrafię zrobić jest opisane w innym poście (o Windows 2000 i
WU, zmiana wątku trochę nastąpiła).

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )