baza serwisów zablokowana

Autor: Amber <newsgrabber-nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 12:43:55 MET DST

mam taki problem na NT 4 sbs, że "service database is locked". już
kiedyś to przerabiałem, ale wtedy łatwo było ustalić, który serwis ją
blokuje, bo jeden "automatic" miał status nie działającego.
wystarczyło przeinstalować związany z nim program.

w tej chwili jednak wszystkie serwisy ustawione jako "automatic" mają
status działających (przynajmniej w okienku serwisów) - i nie bardzo
wiem, jak w takiej sytuacji ustalić, który z nich zawiódł. w logu nie
ma nic.

chciałem poprzestawiać też kilku podejrzanym serwisom wstawanie z
"automatic" na "manual", żeby drogą eliminacji znaleźć sprawcę - ale
nie można zmienić typu uruchamiania, bo "service database is
locked"...

w zasadzie, to wszystkie obecne w systemie serwisy to są te, które
były na pokładzie NT (z tego spora część jest powyłączana jako
niepotrzebna). dołożony jest tylko serwis telnet, sql z płatnika,
antywirus nod32 i winvnc - ale one wydają się akurat działać...

w bazie wiedzy MS doszukałem się tylko "trzeba czekać aż serwis zwolni
bazę" czyli "try again later".

czy w takiej sytuacji ktoś może polecić mi jakieś rozwiązanie?