sprawdzenie procesu z konsoli

Autor: artiun <artiun_at_wp.pl>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 23:57:59 MET DST

System w2k Pro + SP4 + (zbiorcza poprawka)

Mam zainstalowanych kilka serwisów, którymi steruję ręcznie.
MySQL, Postgres, Apache, ..
W usługach ustawione są na start ręczny i w włączam oraz wyłączam
je ręcznie. Aby nie skakać i nie szukać ciągle w usługach
napisałem sobie okienkowy skrypt .js, który zawiera tylko te
potrzebne mi serwisy. Dodatkowo zaznacza mi on czy serwis jest
aktualnie uruchomiony czy też nie. Do tego celu użyłem programiku
pv.exe

..
myWShell = WScript.CreateObject( "WScript.Shell" );
nRet = myWShell.Run( "pv.exe " + cService + ".exe", 0, true );
return( nRet == 0 ? true : false );

Wszystko do pewnego czasu było ok. Jednak po instalacji SP4 + pakiet
zbiorczy okazało się, ze dla procesu postgresa nie mogę z pomocą
pv.exe uzyskać informacji o postgresie. Startuje on z konta zwykłego
uzytkownika (bo tak musi) i to pewnie jest przyczyna.

Uzyłem pv bo zwracał kod błędu jeśli procesu nie było, a skoro
nie widzi to i zawsze wskazuje na to, ze go nie ma.

Inny programik process.exe pokazuje ten proces ale nie zwraca kodu
błędu. Natomiast pokazuje cos takiego jak:

       pg_ctl.exe 1268 2 8 0 Error 0x5 : Odmowa dostŕpu.
   postmaster.exe 1332 5 8 0 Error 0x5 : Odmowa dostŕpu.
     postgres.exe 500 3 8 0 Error 0x5 : Odmowa dostŕpu.

Programy okienkowe widzą ten proces normalnie.
Zależy mi na jakimś rozwiązaniu by pv.exe widział ten proces lub
na jakimś wpłynięciu na cmd.exe by dawał taką mozliwość (o ile to o to
chodzi), rozwiązania typu: sc query postgres | find "RUNNING" raczej odpadają.

Da się coś z tym zrobić?

--
Artur (http://www.artiun.web.forall.pl)