Re: ogromny problem, chyba z mbr

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 22:35:37 MET DST

Użytkownik "micek" <micek81WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:14f6.000004b3.42ff5232@newsgate.onet.pl...
> witajcie
>
> blagam o pomoc, mecze sie juz dobe z tym....
>
> na nowym dysku zainstalowalem winxp (legalny, zeby nie bylo,
> kupiony w sklepie, wersja box) proffesional, wszystko dzialalo bez
> zarzutu... chcialem jeszcze linuxa doinstalowac, po instalacji
> uruchamial sie linux a windows przestal! wiec wywalilem linuxa
> i... zaczely sie klopoty
>
> w czasie startu zaczelo mi pisac ze blad ladowania systemu
> operacyjnego podlaczylem dysk do innego kompa z windowsem zeby
> zgrac dane i sie nie dalo, windows(98) napisal mi ze dysk nie jest
> [...]

Jeśli nie zależy Ci na zawartości tego dysku, a tylko chcesz go
przywrócić do pracy - to ściągnij sobie programik MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com , uruchom go w czystym DOS-ie i
wyzeruj nim MBR oraz EMBR. Następnie wejdź do BIOS-u i zobacz, czy
dysk jest wykrywany w trybie LBA, jeśli nie to wymuś ten tryb ręcznie.
Ponadto sprawdź, czy po tym wszystkim na pewno jest on wykrywany z
geometrią xxx/254/63 (prawdopodobnie poprzednio założona partycja
linuksowa wymuszała zmianę geometrii dysku), jeśli tak to powinno być
już wszystko OK.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/