Re: ogromny problem, chyba z mbr

Autor: markooff <ghfd_at_no-spam.free>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 17:45:17 MET DST

micek81@op.pl wrote:
> dodam jeszcze ze na tym dysku wlasnie bez najmniejszego problemu zainstalowal
> sie win 98, i smiga i nie robi zadnych problemow.... wiec tylko xp cos nie chce :-(
> pozdrowionka od zalamanego micka :-(((((

BO kazdy system ze stajni MS :) nadpisuje sobie sam boot sektor
bez pytania uzytkownika .. Wiesz co , ja bym teraz zrobil tak:
1) wygospodarowal troche wolnego miejsca
2) zaistalowal linuxa (jakiegokolwiek - moze byc knoppix , debian ,albo
slackware np.
3) przy instalacji, podal lilu zeby sie instalowalo w mbr tego dysku
(o ile bedziesz miec tam lilo w dystrybucji - jak nie to grub :), tez
jest dobry, nawet lepiej sie konfiguruje )
4) po uruchomieniu sie linuxa, recznie edytowal uruchamianie windowsa
jako druiego systemu
a potem ustawil go jako domyslny z timeoutem np 5 sek

Jak podasz mi sutawienia (dysakow co n ktorym kanale masz) i czy uzywasz
lilo czy gruba, to moge Ci od razu gotowy config wyslac
:)

Pozdrawiam