Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 12:56:13 MET DST

Jarek Kamiński wrote:
> Przy okazji ataków jakiegoś wirusa, OIDP MyDoom, strony ms, chyba
> windowsupdate były obsługiwane przez firmę Akamai, która na swoich
> serwerach wykorzystywała OIDP Linuksa (albo BSD). Wcześniej też była

Nie no stary .. wiesz ..tak samo mozemy powiedziec ze serwer news
stojacy na linux jest utryzmywany na windows bo feed z niego pobiera
serwer stojacy na windows - nie mieszajmy pojec.

> taka sytuacja. Coś mi się również podobnego kojarzy z MSN, chyba
> hotmailem (znowu nie pamiętam dokładnie).
Hotmail - i to o to ci chodzilo zapewne.

> Zresztą co tam, wygooglam kilka artykułów na potwierdzenie tylko tego, że
> to Ty się mylisz ;-P
Widzisz - problem pewnie polega na tym ze ja nie probuje nic udowodnic -
po prostu zwracam uwage zeby trzymac sie faktow a nie je naginac.

> http://7thguard.net/news.php?id=3742
> http://7thguard.net/news.php?id=3353

z tych artykulow
<cytat>
Ujawnienie faktu, że Microsoft (pośrednio) posiłkuje się Linuksem
spowodowało masę dowcipnych komentarzy pod adresem firmy Billa G.
</cytat>

zwracam uwage na posrednio i na role AKAMI w systemie dystrybucji
zawartosci nie tylko MIcrosoft w swiecie. jezeli serwer proxy przed IIS
stoi na linux to nie znaczy ze strona ASP.NET ktora przechodzi przez ten
serwer jest utryzmywana na linux.

> http://7thguard.net/news.php?id=461
Co do hotmail to jak pisalem wczesniej - zostal on przejety z caloscia
inwentarza. Nie wiem jakie ty masz doswiadczenie w migracji takiego
kolosa, ja szczerze przyznaje ze nie mam zadnego w tej skali, i ile to
musi zabrac (w szczegolnosci w zakresie na przyklad przytaczanego tam
hostowania reklam co w wiekszym wydaniu jest okazuje sie dosyc sporym
kawalkiem oprogramowania) .... nie wiem tez jaki jest stan faktyczny
teraz (bo ten artykul jest z 2001 roku. TYlko zwracam uwage ze w tym
artykule odnosi sie to wlasnie do DNS i systemu reklam .. a Ty podales
to w kontekscie serwera WWW i stron WWW. Wiec po prostu - trzymajmy sie
faktow a jezeli ich nie znamy to nie przytaczajmy ich (ja przyznaje sie
ze o obecnej architektruze Hotmail nie wiem za duzo),

OK, konczmy to bo kolejny temat OT i procent flejmopodobnych watkow w
mojej karierze news w ostatnich dwoch dniach niebezpiecznie wzrosl.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl