Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 10:28:55 MET DST

Tomasz Chmielewski wrote:
(...)

> Zacznijmy od tego, ze chyba zaden normalny admin w duzej sieci nie
> bedzie sie zajmowal instalacja rozszerzen dla uzytkownikow do Firefoksa.

Czasami sie takich rzeczy od admina wymaga

(...)

> wystarczy przegrac plik z konfiguracja.
> poza tym, jakie ustawienia mozna zmieniac w przegladarce? strone domowa?
> przegranie certyfikatow?

Ustawienia zabezpieczen?

> Z tym GPO to troche przesadzasz :)
mowisz :)

> Sam pracuje w sieci, ktorej daleko do tej liczby 100k, bo jest to
> zaledwie kilka setek - ale z jakiegos doswiadczenia wiem, ze GPO do
> oprogramowania nadaje sie do zainstalowania:
>
> 1. Acrobat Reader
> 2. MS Office > 2000 (2000 jest skopane)
> 3. MS Project
> 3. Java
>
> I na tym lista sie konczy, a przewija sie u mnie sporo oprogramowania
> (wyklady, seminaria na / z roznych programow itp., dzisiaj zainstalowac,
> a pojutrze odinstalowac).

No wlasnie - problem tez polega z tym ze sprowadzacie GPO do instalacji
oprogramowania. Ten mechanizm tam jest, znane sa jego ograniczenia, wady
i zalety.
Jakby poczytac dokumentacje to wychodzi ze do wiekszych sieci do
instalcji oprogramowania zaleca sie jednak uzywanie juz jakiegos softu
a nie GPO, chociazby zeby trzymac sie rozwiazan z redmond to SMS. Ale sa
tez tacy ktorzy zyja z tego ze dostosowuja roznego rodzaju
oprogramowanie do instalacji przez GPO, sa takie wyspecjalizowane firmy.

> Nawet jak oprogramowanie niby daje sie rozprowadzic za pomoca GPO (bo
> "paczka MSI"), to potem sie okazuje, ze wszedzie musi sie przejsc admin
> i uruchomic program po raz pierwszy.

No to juz jest akurat prawdopodobnie widna oprogramowania ktore chce
troche wiecej uprawnien niz ma zwyczajny uzytkownik - ale z tym to
prosze do developerow.

(...)

> Jeden plik ciezko przegrac? Nie przesadzaj.

Przegrac go na iles stacji, upewnic sie ze wszystkie go dostaly itp.

(...)

> Cos w tym pewnie jest, ale pewnie daloby sie to rozwiazac przez
> ustawiania w pliku konfiguracyjnym.
> Ja tak od zaraz tez bym nie wiedzial, jak to zrobic w IE :)

:))

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl