Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 23:43:48 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:
(...)

> Jakby patche były rozprowadzane jako pojedyncze pliki czy w ogóle pliki
> binarne to nijak nie wypłynęłoby to na sytuację z pluginami. Po prostu
> spatchowany program to i tak jest nowy program. Np. jak zainstalujesz
> SP2 to też część programów może inaczej działać... Tutaj to jest na tej
No SP2 to nie jest najlepszy przyklad :)) to tak jakbys wymienil system ;)

> samej zasadzie. Poza tym to nie są pluginy tylko addons (dodatki),
> plugin to jest np. od Flasha (plik *.dll) i one raczej działają, pisane
> są pod API wyznaczone przez format pluginu Netscape i tutaj zarówno
> plugin jak i przeglądarka mają podyktowane jak mają działać.

niby tak .. ale praktyka pokazuje ze nie jest tak - chciazby switch
proxy czy inne ktore sa wylistowne na stronie projektu i mozna je tam
pobrac.

(...)

> Co do tworzenia patchy, które zmieniają pliki - obecnie, że FF zajmuje
> 5MB downloadu to nie jest problemem - żadnym. Owszem jakby poprawki

jest - jak masz to przesalc na kilkaset stacji albo kilka tysiecy stacji.

> zajmowały 500KB to byłoby milej, ale aby to osiągnąć ludzie musieliby
> marnować czas na ich przygotowywanie, testowanie jak się nałożą na
> konkretną wersję itd. - a skoro to nie jest problemem to nie warto
> tracić czasu, lepiej zająć się rozwojem w innym miejscu. Upgrade przez
> po prostu wrzucenie nowej wersji zamiast starej jest bardzo OK. Szkoda
> tylko, że czasami ten ich automatyczny mechanizm niezbyt sobie radzi -
> ale to nie jest wynik tego, że poprawki mają 5MB jako nowa wersja czy
> 500KB jako pojedyncze pliki.

no widzisz .. a Microsoft przygotowuje, testuje i dystrybuuje, sprawdza
czy sie cos nie stanie przy konkretnej wersji itp .. bo co .. system ma
wystawic do pobrania od nowa. Albo caly Office.

I 5 MB moze nie jest problemem jak masz kilka stacji - ale teraz
rozdystrybuj taka nowa aplikacje jak FF w sieci gdzie masz 10 tys stacji
. Z kazdej usun stara i zainstaluj nowa. I juz sie robi mniej przyjemnie.

Nie mam na celu flejmowanie i udowadnianie ze cos jest lepsze a cos
gorsze. Sa inne. A roznorodnosc to zaleta i zawsze na koncu na tym
zyskuja uzytkownicy. Z tym ze FF w tej chwili jeszcze do zastosowan w
wiekszych sieciach musi sie dorobic kilku dodatkowych mechanizmow.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl