Udostępnianie internetu, winXP

Autor: BloB <radziwon_usenet_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 16:35:59 MET DST

Witam
 Mam problem z ustawieniem udostępniania. Sytuacja wygląda tak - stacjonarny
komputer ma dwie karty sieciowe, jedna podłączona do internetu (DHCP) druga do
laptopa, do laptopa zaś nie mam praw administratora. Na laptopie "ipconfig
/all" wypisuje m.in. dhcp enabled : yes , autoconfiguration enabled : yes,
dalej adres , maska, gateway, i 2 adresy dns. I to działało do czasu gdy
spaliła się jedna z kart sieciowych w stacjonarnym. Po uzupełnieniu brakującej
karty jakoś wstać nie chce :). W pierwszej próbie ustawiłem udostępnianie
internetu w stacjonarnym, na drugiej karcie ustawiłem takie parametry aby
zestawić połączenie sieciowe (żeby pasowało do tego co było w laptopie). I
działało udostępnianie, ale nie dns-y (ping na www.wp.pl nie działał , na
adres ip strony - działał). Ale skoro dhcp w laptopie bylo włączone to
pomyślałem że może spróbować inaczej. Włączyłem więc kreatora ( inne próby też
były ) ale laptop jakoś nie chce łyknąć ustawień ( ipconfig /renew zwraca
access danied , restart nie pomaga). Gdzie szukać rozwiązania ? Gdzieś da sie
wpisać DNSy o wyższym priorytecie niż te w konfiguracji laptopa? istnieje
jakiś soft, który uruchomiony na stacjonarnym, przekieruje zapytania do DNS na
działające serwery ? Da się zmienić adresy DNS bez praw administratora (
gdzieś w rejestrze ? ) ? Czy z takimi ustawieniami powinien łyknąć ustawienia
z DHCP ? Jeśli tak to co zrobić żeby serwer DHCP na stacjonarnym zadziałał ?
Troszke nerwów sobie napsułem z tym :) Może mieliście podobne problemy?

Pozdrawiam Piotrek