Re: jak zablokować gg

Autor: simularisx <alexsanetra_at_[AaaaaPsik!>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 11:15:47 MET DST

Stoout napisał(a):
> to by nie było głupie, bo faktycznie "liste kontaktów" chciałbym
> ograniczyć tylko do tych urzytkowników którzy by korzystali
> z tego programu.
> jak wygląda ten wasz program i ile kosztuje? :)
>
> Stoout

Program opiera się o darmowe komponenty w delphi, napisanie nie jest
bardzo trudne (łatwe też nie ;) ), kłopotliwa może być struktura sieci
komunikatora, my rozważaliśmy kilka możliwości (w tym pisanie
komponentów blokujących któryś z popularnych "gadaczy")

Przeszedł pomysł mniej więcej taki:

"Serwer + stacje klienckie", zasada prosta, na serwerku jest baza (SQL)
danych z parametrami użytkownika, aktualizowanymi za każdym podłączeniem
się (lub zmianą stanu sieci). Wiadomość wysyłasz na serwer a ten
używając danych z bazy przesyła do właściwego miejsca.

W bazie (u nas przynajmniej) są dane o użytkowniku (imie, nazwisko,
"nic"), kim jest (firma, stanowisko, za co odpowiedzialny), parametry
sieci (IP, nr identyfikacyjny, itp) może być więcej

W przyszłości prawdopodobnie wprowadzony zostanie ulepszona wersja,
gdzie jak uruchomisz program (na innym komputerze niż zawsze) i podasz
ID i hasło to lista kontaktów i archiwum zaktualizuje się z serwera.
Dołączone zostanie szyfrowanie (tu pewnie trzeba będzie zakupić
odpowiednie komponenty),Jeszcze nad tym pracujemy.

Taka mała rada jeżeli zdecydujesz się pisać:
"Rób wszystko by aplikacja była 'otwarta' (łatwa do modernizacji),
przewiduj nawet najgłupsze pomysły użytkowników i (przede wszystkim)
Twojego szefa ;) ."

Dla czego?

- Przez przypadek (ze względu na poprzedni projekt w jakim
uczestniczyłem) szkielet programu uwzględniał używanie języków "nie
polskich" używających nietypowych zestawów znaków, dzięki temu teraz nie
musimy przebudowywać aplikacji.
- Cenzurowanie "nieodpowiednich" wyrazów "K...a" itp (jeszcze tego nie
wprowadziliśmy, ale skoro szef każe :/)

Przemyśl także sprawę pluginów, dzięki temu bez większych problemów
będzież mógł dozbrajać aplikację (np.: system news'ów, kursy walut
aktualizowane z serwera NBP, ogłoszenia specjalne i wiele wiele innych
użytecznych /lub nie/ pomysłów związanych z Twoją branżą)

Powodzenia