Re: server DNS w win2k SBS

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Fri 05 Aug 2005 - 11:33:47 MET DST

04.08.2005 user ksywką Tomasz Onyszko nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> [...]
> domena AD. Przy instalacji AD ustawiles nazwe domeny AD na domena.com,
> prawdaz? Wiec teraz twoj DNS grzecznie zeznaje ze ma taka domene na
> wewnetrznym IP, jak wytniesz wpisy dla wewnetrznych adresow IP to nie
> bedzie ci dzialalo AD, jak zostawisz tak jak jest to kazdy bedzie mogl
> odpytac twoj serwer DNS o wewnetrzne IP.
>
> Teoretycznie mozesz poprawic wpisy w istniejacym DNS ale to spowoduje
> problemy z dzialaniem AD (powtarzam sie).
>
> Rozumiem ze postawienie dodatkowej maszyny na zwnetrzny DNS nie wchodzi
> gre? To jedyne rozwiazanie jakie moze byc sensowne to:

Aż trudno mi uwierzyć, że windowsowy DNS jest aż tak prymitywny :-/

Rozwiązanie jakie mi do głowy przychodzi to postawić jakiś Serwer DNS
(polecam Binda, OIDP jest wersja pod Windows) i zbindować go do
zewnętrznego IP. Zarządzanie całym DNSem za pomocą Binda odpada, bo nie
zintegruje się on z AD.

Windowsowy DNS na pewno nie ma czegoś takiego jak widoki?

> 1. postawienie tego troche jakby od nowa w sensie AD, a w SBS to
> najlepiej jest to przeprowadzic kompletnie od nowa - nowe AD powinno
> miec nazwe typy domena.private

Ugly. Już wiem, czemu nie używam windowsowego DNSa ;-)

P.S.

Nie chcę wywoływać flejma o wyższości jednego serwera DNS nad drugim. Po
prostu jeśli Windowsowy faktycznie nie obsługuje widoków, to Microsoft
dał ciała ;-)

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.