Windows XP + Windows2000 = LAN[?]

Autor: Raph <neo_n_.fuck.you_at_spammers.poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 02:18:40 MET DST

Jakis czas temu pisalem o sieci komputerowej na trzy kompy, ktora
mialem tworzyc. Na dwoch mial byc Win2000 Pro, a na jednym WinXP Pro
SP2. Podczas gdy te dwa komputery z Win2000 wspolpracuja ze soba dobrze
i jak na razie wszystkie idzie tak jakbym chcial, to przykladowo jeden
komp z Win2000 i drugi z XP nie za bardzo sie ze soba "dogaduja".
Sytuacja jest taka, ze na obu komputerach sa konta o tych samych
nazwach i haslach. Zalozmy, ze mamy konto Test1 i konto Test2, ktory sa
kontami zwyklych uzytkonikow, z tym, ze Test1 to uzytkownik
niezaawansowany, a Test2 zaawansowany. Konto Test1 na komputrze z
Win2000 jest kontem lokalnym, wiec zablokowalem mozliwosc logowania
lokalnego konta Test2 na tym komputrze (jest ono kontem lokalnym dla
komputera z WinXP Pro). Wiadomo, ze na komputrze z WinXP Pro bedzie
odwrotnie i tam bedzie zablokowana mozliwsc logowania lokalnego Test1.
Tutaj zaczynaja sie schody, gdyz po zalogowaniu sie na tych lokalnych
uzytkownikow na obu komputerach nie mozna sie dostac przez otoczenie
sieciowe do drugiego komputera. W WinXP wyglada to tak, ze loguje sie
jako Test2 i probuje sie dostac do komputera z Win2000 to mi wywala
monit o haslo i uzytkownika - oczywiscie wpisuje jako login Test2 i
haslo, ale tamten komputer nie chce mnie wpuscic, dopiero gdy wpisze
jako login Test1 i haslo to mnie wpusci, a tak nie moze byc, bo mam sie
logowac jako ja, a nie ktos inny, jeszcze z innego komputera (kontrola
udostepniania zasobow dla konkretnych uzytkownikow). Zas gdy chce sie
dostac z Win2000 na XP to mi wywala komunikat, ze nie mozna sie
zalogowac i ze uzytkownik nie ma praw czy cos w tym stylu - chociaz
konto na tym drugim komputerze jest. :/
Mam nadzieje, ze napisalem dosc jasno o co mi chodzi. Moze macie jakies
pomysly jak sobie poradzic z tym problemem?

--
Rafal "Raph" Grzegorek
Gadu-Gadu: #3307817**Tlen: raph007**Jabber: raph[-at-]chrome.pl