Re: Zdalny dostep - DNS problem...

Autor: yarrox <yarrox_at_wp.pl>
Data: Mon 01 Aug 2005 - 17:05:29 MET DST

> mam problem z DNS-owym rozwiazywaniem nazw przy polaczeniu klienta WinXP
> (SP2) przez "wirtualne sieci prywatne" (PPTP).
> Problem objawia sie tym, ze hosty z sieci, do ktorej sie lacze (siec
> firmowa), sa widoczne i dostepne tylko przez adres IP - proba dostepu
> przez fqdn konczy sie komunikatem o niemoznosci znalezienia hosta.

dokladnie to samo miałem :))

> Z tego, co pokazuje 'ipconfig /all' serwer PPTP prawidlowo podrzuca adres
> serwera DNS z sieci firmowej - niestety moj Win nie chce chyba z niego
> korzystac :-(

ja po prostu dopisałem we właściwościach TCP/IP danego połączenia na sztywno
adres serwera DNS w mojej sieci firmowej (jako trzeci serwer DNS). Tyle
tylko że konfigurację dla tego połączenia nie otrzymuję z DHCP więc nie było
problemu... Jak się łączę za pomocą GPRS na przykład, no to już niestety
gorzej bo nie pozwala dopisać ręcznie dodatkowego serwera DNS. Ale można
użyć WINSa (jeśli masz w sieci firmowej) bo to można dopisać :)

pzdr
yarrox