Re: fat32 wiekszy niz 32GB co sie dzieje?

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Mon 01 Aug 2005 - 01:17:11 MET DST

Artur log:
> Witam
> poczytalem troche i dowiedzialem sie, ze windowsy xp, 2003 nie formatuja
> dyskow wiekszych niz 32GB jako fat32.. (co za wymysl) wiec
> sformatowalem sobie ta partycje z plyty od win98 i ku mojemu zdziwieniu
> cfdisk pokazuje mi ze mam na niej zalozony system plikow fat16 (windows
> 2003 pokazuje fat32)
> czy formatowanie w 98 moglo cos zmienic w partycjach tak ze mam teraz te
> anomalie.. przy okazji lilo pokazuje ostrzezenia o geometrii dysku?
> nie zauwazylem zeby cos dzialalo zle ale jakies watpliwosci mi pozostaly
> [...]
[...]
Użyj siakiegoś menago-editora np. Disk Investigator i sprawdź (niezależnie)
flagę systemu plików...pod Win98...!;-)
Różnica (ogólnie) wynika m.in. ze sposobu widzialności tej partycji przez
LILO i Win2k3...!
A najprostszy sposób sprawdzenia to IMHO próba konwersji na FAT32. Jak się
nie da to masz FAT32...!:-)

Kto mi skasowal FA...?!