Re: pytanie o neostrade

Autor: PiTer <balandzik.wytnijto_at_powietrze.pl>
Data: Thu 28 Jul 2005 - 09:59:36 MET DST

pawel wrote:
> dzien dobry
> chce sobie zalozyc neostrade do domu i mam pytanie.
> 1.Czy jest taki modem do neostrady, żeby chodził bez komputera, czyli
> samodzielnie.
To sie nazywa router. Jesli kupisz router z wbudowanym *modemem ADSL*
(zwroc uwage, czy modem jest Annex A czy B - pod Neo tylko *Annex A*) i
*switchem 4-portowym*, to bedziesz mial wszystko, czego Ci potrzeba. Ja
ostatnio kupilem router firmy Westell (na Allegro nowy z faktura
kosztowal 185zl). Jest w nim gniazdko linii telefonicznej, 4 wejscia
RJ45 - polaczasz kabelek sieciowy bezposrednio do niego i kart
sieciowych komputerow i juz. (Zostaje Ci jeszcze miejsce na podlaczenie
np. bramy VOIP - patrz Google)
Router konfiguruje sie przez przegladarke. Firma sprzedajaca te
urzadzenia swiadczy w tym zakresie pomoc przez telefon i e-mail.
> samodzielny modem z przełącznikiem sieciowym+dostęp bezprzewodowy.
Dostep bezprzewodowy nie jest zbyt bezpieczny ani nie bedzie dzialal tak
szybko jak kabelki, a poza tym wzrastaja koszty