LAN - jak to rozwiazac?

Autor: Raph <neo_n_.fuck.you_at_spammers.poczta.onet.pl>
Data: Sat 23 Jul 2005 - 13:45:39 MET DST

Mam siec lokalna (w tej chwili na dwa kompy, ale dojdzie jeszcze
trzeci). Dwa kompy maja Win2000, a na tym trzecim bedzie WinXP. W sumie
to wszystko dziala, ale... No wlasnie...
Sytuacja przedstawia sie tak, ze na kazdym kompie (wiadomo) jest konto
admina i konta uzytkownikow. Odnosnie samych kont adminow to gdy jestem
jako admin zalogowany - bez problemu moge sobie przegaldac udostepnione
zasoby drugiego komputera.
Co do pozostalych kont. Pozostale konta to konta uzytkownikow (ale nie
zaawansowanych). Tutaj jest taki problem, ze gdy jestem zalogownay jako
taki uzytkownik po wejsciu do Otoczenia Sieciowego i probie
przegladania zasobowo drugiego kompa wyrzuca mi monit o login i haslo.
Na razie rozwiazalem to w ten sposob, ze na kazdym kompie jest konto na
ktore mozna sie logowac tylko przez siec. Wlasnie tego loginu i haslo
uzywam. Dla mnie to nie problem, ale to nie ja mam uzywac tych kont
uzytkownikow... A jak zwykly uzytkownik bedzie musial znac dwa loginy
(swoje i to "sieciowe) i hasla to bedzie narzekanie...
Sytuacja sie komplikuje tym bardziej, ze nie wszyscy uzytkownicy moga
miec dostep do wszystkich udostepnionych katalogow na tym drugim
kompie. Na przyklad jesli na kompie A jest konto "Pracownik" i na
kompie B jest udostepniony folder "Prac" oraz folder "Admin" to
pracownik moze miec dostep tylo do folderu "Prac".

Posumowujac. Chodzi o to, zeby normalny uzytwkonik logowal sie tylko
raz i nie musial juz tego robic chcac sie dostac do zasobow innego
kompa w sieci, ale, zeby takze obowiazywaly go odpowiednie ograczenia
co do zasobow do ktorych ma dostep.

Dodam tylko, ze komputery beda pracowac w jednej grupie roboczej
(domena nie wchodzi w ogole w gre).

Co o tym myslicie i jak byscie to rozwiazali?

--
Rafal "Raph" Grzegorek
Gadu-Gadu: #3307817**Tlen: raph007**Jabber: raph[-at-]chrome.pl