Re: P IV 64 bit i winda 2000 pro

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 18 Jul 2005 - 12:42:35 MET DST

On Mon, 18 Jul 2005 12:23:55 +0200, Mariusz wrote:

> Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości

> odpowiedź.

> wykorzysta...

> Czy to oznacza, że oprogramowanie napisane pod 64 bity (o ile da się je
> zainstalować na Win 2000 Pro) pracujące pod kontrolą win 2000 pro nie
> wykorzysta pelnej mocy Procka P IV 64 bit?
> Czy w tym układzie jestem zdany na Windę XP Pro? Pracuję na programie
> napisanym pod 2000...
> Może inne rozwiązanie (jakie?) będzie dla mnie korzystniejsze? (Płyta z 2
> procesorami?)
> [...]

To oznacza że nawet przy zainstalowaniu Windows XP 64-bit nie wykorzystasz
dobrodziejstwa architektury 64-bit dopóki nie będziesz miał aplikacji
skompilowanej dla procesorów 64bitowych.
OIDP przy uruchamianiu aplikacji 32bitowych na 64bitowym Windows
uruchamiana jest "warstwa" WoW64 (Windows On Windows-64) "tłumacząca"
instrukcje 32bitowe na 64bitowe.
Jeśli chcesz w pełni korzystać z mocy procesorów 64bitowych i z ich
architektury to musisz poszukać aplikacji skompilowanej właśnie pod taką
architekturę. Wykorzystasz częstotliwość (choć nie w 100%), wykorzystasz
cache, i moc, ale nie będziesz miał takiej szybkości jaką oferują aplikacje
64bitowe.
Możesz spróbować zainstalować np 64bitowego linuksa i pod niego poszukać
jakiegoś enkodera avi/mpeg2 najlepiej w postaci 64bitowej binarki albo
źródeł. Do tego zestawu potrzebujesz kompilatora umiejącego tworzyć kod
64bitowy i po skompilowaniu będziesz najprawdopodobniej miał pełną moc i
64bity.

--
Pozdrawiam
Piotrek