Re: Proste pytanie ... ponownie

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sun 17 Jul 2005 - 15:38:21 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> Cóż, robisz podstawowe błędy. Po pierwsze otworzyłeś system dla śmieci
> z Internetu i pewnie masz z tego powodu teraz rozmaite problemy.
> Najpierw go wyczyść dokładnie (HijackThis http://www.hijackthis.de/ ,
> SpyBot S&D, LSPFix http://www.cexx.org/lspfix.htm , antywirus). Po
> drugie - nigdy NIE wyłączaj Zapory przed zestawieniem połączenia z
> Internetem, nawet gdy jest to Zapora z SP1. Po trzecie - uaktualnij
> system, bo i Zapora nie pomoże, jeśli będziesz używał dziurawego IE.
> Po czwarte - obniżenie poziomu zabezpieczeń przeglądarki bywa
> [...]

Ja bym po tym "wyczyszczeniu" systemu zainstalował jakiegoś firewalla.
Może to być Kerio Personal Firewall (lepiej w wersji 2.x, bo łatwiejszy
niż wersją chyba 4.x), Zone Alarm lub ZA Pro, coś Sygate albo
komercyjnego Nortona Personal Firewall lub Norton Internet Security.
A póxniej po instalacji firewalla wyłącz zaporę.
Problemy przedmówcy z internetem mogą wynikać ze złej konfiguracji
zapory systemowej. Przez 20 sekund działa, a póxniej nie, bo przez 20
sekund ładuje się zapora(?). Trochę to nie poprawnie powiedziane, ale cóż.

--
Proximus