Re: przenosiny XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 19:05:33 MET DST

BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com .

> master -IDE 0 10 GB
> ( c - 6 GB , e - 4 GB )
>
> slave - IDE 0
> 4 GB ( d - 4 GB )
>
> master IDE 1 80 GB
>
> ( e,f,g,h - po 8 GB - razem 32 bo wiekszych dyskow nie widzi
> obecna plyta )

Płyta nie ma tu nic do rzeczy. Przecież to system sobie adresuje
dyski, a nie płyta.... zdejmij z dysku zworkę (bo pewne ktoś Ci
doradził ją założyć) i spartycjonuj sobie leżącą odłogiem resztę tego
napędu. Oczywiście, spod działającego systemu operacyjnego.

> i teraz jak przerzucic system z tych 10 GB na te 80 GB ???
>

> 2. raz probowalem przerzucic wszystkie bebechy ( dysk , procek ,
> mamiec ) z jednej plyty na druga --i po zlozeniu wszystkiego do
> kupy okazalo sie ze windows nie startuje ( zawiesza sie z
> komunikatem i mowi ze trzeba sie zrestartowac i po restarcie to
> samo ) . nie udalo mi sie ego obejsc -- wiec sie nawrocilem i
> pozostalem przy starej plycie . ale teraz znowu sie przyierzam
> do zmiany i teraz niech ktos mi wytlumaczy co i jak robic zeby po
> przelozeniu dysku na nowa plyte windows xp rozpoznal nowy sprzet i
> [...]

Usuń wszystkie doinstalowane sterowniki, zmień ster. grafiki na
systemowy sterownik Standard VGA, zainstaluj sterownik do kontrolera
dysków twardych znajdującego się nowej płycie (czasem nie trzeba),
zamknij system i podnieś go już na nowej płycie. Jak nie pomoże -
przeprowadź reinstalację naprawczą:

315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną
instalację) systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

--
M.   [MS-MVP]